onsdag 20 februari 2013

MUGG + SHARPIE

Nu har jag testat ett tips jag sett på Pinterest. Att måla muggar med en Sharpie penna och sen bränna dom i ugnen.
Busenkelt!

Jag hittade muggar på ICA Maxi, 2 st för 5 kr. Sharpiepennan har jag använt mycket till mina mixed media alster. Köpte den hos Scrap-Perra när han var här på scrapmässan i oktober. Om några veckor är dags för mässa/träff här i Karlstad igen:) Kommer du?
Ritade mönster på muggarna. Tekoppen är MIN! :)
Sen brände jag muggarna i ugnen på 200 grader i 30 minuter. Törs inte lova att de tål maskindisk. Har inte vågat prova utan de diskas för hand:)

Det var det jag hade att bjuda på idag, hoppas du testar.
Nu är jag sugen på att inhandla lite fler färger av Sharpies. Får se om jag hittar några på mässan.

PS. Det finns även speciella pennor för porslinsmålning i utvalda hobbyaffären. DS.

//Tesa

13 kommentarer:

  1. WOW... kanonfina muggar! Tack för tipset :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, de används flitigt här hemma:)
      Kram Tesa

      Radera
  2. Fine!!! Sånne kunne man betalt mye for i butikken!
    Må skaffe meg en penn.....
    Klem! Og takk for ideen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Klart du ska skaffa dig dessa pennor. Låt mig få se vad du skapar:) Kram Tesa

      Radera
  3. Sån penna måste jag ha
    Läckra blev kopparna

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blev jättenöjd med dom och dom används varje dag:)
      Kram Tesa

      Radera
  4. Vilka snygga muggar och ett superbra tips!! :) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att du gillade det.
      Kram Tesa

      Radera
  5. wow, vilka snyggar muggar du gjort! Det där måste testas...
    kram Katja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är klart att du ska testa. Låt fantasin flöda:)
      Kram Tesa

      Radera
  6. Jättesnygga muggar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen♥ Du får testa:)
      Kram Tesa

      Radera
  7. Jag har testat diskmaskinen och färgen försvinner. Har också målat med en ljusgrön som blev grågrön efter den varit i ugnen, men annars jättekul idé! :)

    SvaraRadera