onsdag 9 maj 2012

MALLAR AV KAFFEFILTER

Jag vet....ännu mer kaffefilter;) Jag lovar att det nästa vecka blir något annat.
Ni kommer väl ihåg snöflingorna man klippte ut i papper under skoltiden?
Jag använde den tekniken för att klippa ut några mallar i kaffefilter.

Ett stort blomkaffefilter, sprayade det med lite vatten för att släta ut filtret.
Sen vek jag det dubbelt 4 ggr.
Klippte ut div. olika mönster i filtret.
Så här blev den när jag vek ut filtret.
Denna har jag gjort tidigare och använt på en av mina art journal sidor, därav den gula färgen.
Lägg nu schablonen på ett papper och spraya med en mist över den.
Låt den torka och använd som en bakgrund till en LO eller ett kort. Håller du på med mixed media så använd mallen på en canvastavla eller i en art journling bok.
Jag som gillar återvinning slänger ju inte dessa mallar när jag är klar. Tycker de blir så snygga så jag använde en på en A4 LO jag gjorde förra veckan.
Me, myself and I döpte jag den till. Här har jag använd halva delen av den turkosfärgade mallen.

//Tesa

PS. Glöm inte att lämna några ord efter dig, då blir jag ju så glad! DS.

7 kommentarer:

  1. Vilka kul tips du kommer med!! :-)

    SvaraRadera
  2. Du är så påhittig och det är så kul att kika in här och se allt du hittar på =) Tack för alla olika tips på kaffefilter!
    Tack för din fina kommentar inne hos mig, blir så glad!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  3. Du har verkligen massor av bra idéer. Och din återanvändning är en san inspiration. Kul och tack för att du delar med dig igen:-)
    Kram Sinikka

    SvaraRadera
  4. Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  5. Men vad fiffigt. Ska jag absolut testa. Å vad söt du är på din lo :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jättefin ide :) det måste testas :) :)

    SvaraRadera