onsdag 21 mars 2012

LJUSSTAKE

Gjut en ljusstake.

Börjar med att böja till ljushållaren av en kraftigare ståltråd. Den är ganska mjuk så det går att böja med händerna. Köpte den på mässan och jag tror det var från Stellas.
Vira tråden runt värmeljuset så att storleken blir rätt.
Vi är storförbrukare av Fetaost:) Diskade ur burken och tejpade tvärs över åt båda håll.
.
Stick ner ljushållaren. Se tíll så att pinnen står rakt. Möjligen kan du ta en gluedot och fästa i botten som håller pinnen på plats.
Blanda till gips enl förpackningen. Detta är samma gips som jag använde till äggen i inlägget innan.
Alabastergips från Panduro. Häll det i formen och låt torka. Du beställer själv hur hög fot du vill ha på ljusstaken. När den torkat skär du upp plastburken och tar ur ljusstaken.
Limmade spets och blomband på gipsfoten. Hängde en metallklocka i hållaren.
Trycket fick jag till genom att stämpla texten på tissuepaper, klippte ut den och limmade fast den med Mod Podge. Se hur jag gjorde med äggen i inlägget innan. Textstämpeln kommer från Stämpelkällan.
Passande dekoration till texten.
Tempus Fugit - Tiden flyr

//Tesa

10 kommentarer:

  1. Såååå jättefint!! Älskar ljus och ljusstakar. Samt att kladda lite...Kram och tack för rara kommentarer! Brittis

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig idé! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Så fint och läckert!! Du är så begåvad!

    SvaraRadera
  4. Tjusigt! Och perfekt blandning av olika tekniker = mycket roligare pyssel! :-D

    SvaraRadera
  5. Så lekkert det blei. Ein kjempeartig ide. Ønsker deg ei fin helg. Klem Linda :)

    SvaraRadera
  6. Vilken super läcker ljusstake, roliga tekniker.
    Kram

    SvaraRadera
  7. kärlek TESA
    Titta gärna igen på min / vår blogg ... Vi har något för dig
    Vänliga hälsningar från Tyskland

    Regina

    SvaraRadera
  8. Så himla läckert, det måste jag testa att göra, har massa tråd då jag luffarslöjdar emellanåt! =)
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  9. Ååh, ååh, ååh! Superfin, vacker och helt underbar! TACK för all inspiration du delar med dig!

    Kram Maria

    SvaraRadera