onsdag 15 februari 2012

VAD KAN MAN GÖRA MED WASHI TEJP?

Här följer lite olika tips på vad du kan göra med Washitejp.
Inlägget sponsras av Ljuva Änglar. Där finner du fler mönster och färger.

Washitejp är en slags japansk maskeringstejp med olika mönster och färger.
Här har jag använt en röd tejp med hjärtan till en burk och en diskmedelspump som står på diskbänken.
Fäst tejpen på sugrör eller grillpinnar och klipp till den som en vimpel. Här har jag en chokladdoppad marshmallow med strössel och tillhörande sugrör.
Vimplar på en lång tråd. Fäst det på ett kort eller en Layout.
En burk som är täckt med tejpen. På toppen en blomma av tejpen. Jag punchade ut en cirkel och fäste tejpen runt cirkeln, jobbade utifrån och in mot mitten.
Dekorerade värmeljus och klämmor.
Fäst tejpen på en pappersremsa som är lika bred som tejpen, riv kanterna
och limma på en magnet på baksidan.
Ytterligare en magnet.
Varför inte fästa olika färgade tejper på gästernas glas? På det viset håller alla reda på sina glas.
Baka söta muffins och stoppa ner tandpetaren.
Ett enkelt kort.

Hoppas du blev inspirerad. Nu vill jag själv köpa fler färger;)

//Tesa

15 kommentarer:

  1. Tack för masor med washi inspiration.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Massor av inspiration hittade du på. Kul att se.
    Thanks.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen! Kul idéer
    Ha en bra dag - kramar!

    SvaraRadera
  4. Å, så smart!! Takk for mange fine tips:-)

    Ha en fin dag!
    Klem Laila.

    SvaraRadera
  5. Roliga tips! Tack för det!! :-)

    Kram på dig.

    SvaraRadera
  6. Finurligt! Nu vill jag köpa washitejp! :D

    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Vilka bra tips! =) Tack så mkt!

    Kram Frida

    SvaraRadera
  8. Du är verkligen en sann inspiratös!!! Tack!

    SvaraRadera
  9. Men så mycket smart å snyggt du hittar på! Tack för inspirationen! =)
    kram !!

    SvaraRadera
  10. Hur ska jag hinna med att göra allt kul du tipsar om? Hjälp...
    Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Tack för den idéen, såg idag på Panduro att dom sålde sådana rullar. Nu har jag testat att göra blommor av kaffefilter hade bara bruna skulle varit vita men roligt va det. Brände mig på hårtorken men varm om handen blev ja i alla fall.
    Tack för alla bra tips du delar med dig.
    Kramizar från Dalsland

    SvaraRadera
  12. Men så mycket fiffigt du har hittat på! Nu blev jag shoppingsugen. Den fina blomman blev jag särskilt förtjust i. Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Jätte fina tips med tejpen, tackar!
    Kram

    SvaraRadera