fredag 29 juli 2011

STÄMPLAR FRÅN S.W.A.L.K - SEALED WITH A LITTLE KISS

Hej! Nu är jag tillbaka efter en mycket skön semester med toppenväder. Inget pyssel och lite datortid  gjorde gott för själen. Nu är jag fylld med inspiration.
Har ni haft det bra?

Idag ska jag tipsa om dessa underbara stämplar som kommer från Crafters Companion S.w.a.l.k. De finns hos Scrapbutiken och det är första gången jag fått chans att skapa med detta märke.....men inte sista:)
Detta set består av 6 olika stämplar och de är gjorda i riktigt robust och bra gummi.

Min tanke med kortet var att inte färglägga så mycket av flickan, utan bara koncentrera mig på ansikte, händer och fötter.
Tog fram ett anteckningsblock där jag stämplade flickan.
Färglade.
Använde en kantstans som liknar toppen på ett anteckningsblock. Rev och chalkade runt kanterna
I paketet från Scrapbutiken fanns även fina papper från Inkido och PionDesign. Även dessa öljetter kommer från Scrapbutiken. Rev och chalkade kanterna.
Satte i öljetter på kanten av det ena mönsterpappret.
Jag limmade fast de mönstrade rutorna på en vit kortbas av cardstock. Limmade fast anteckningsbladet lite snett över rutorna.
Texten är urklippt från ett ark av PionDesign. En liten knapp med band. Klippte även ut några frimärken från pappersarket och häftade fast dom.
Gjorde ytterligare ett kort med flickan, använde även grattistexten från märket Minelle som finns hos Scrapbutiken. Stjärnorna runt flickan ingår i stämpelsetet.
Pga av att jag inte färglade hela stämpeln gick dessa kort riktigt fort att göra. Gillar enkelheten i stämplarna.

//Tesa

9 kommentarer:

  1. Åh vilket fint kort! Gillar de softa färgerna och att du bara färglagt en del av motivet. Visste inte att man kunde stämpla på randigt papper... *skäms* Alltså jag vet att man kan men inte att det blir så där snyggt!

    Va bra att du haft en skön semester och nu är redo att pyssla och inspirera igen. Det ser jag fram emot!

    SvaraRadera
  2. VIlka underbara kort.
    Där ser man att man inte alltid behöver ha en massa färg på stämplade bilder

    SvaraRadera
  3. Det är riktigt läckert, kul idé att "bara" färglägga ansikte och händer. Snygg effekt att stämpla på ett linjerat papper.
    kram Annika

    SvaraRadera
  4. Härligt att du är tillbaka igen så det kommer mera...i en av mina favobloggar.
    Kul idé att bara färglägga så lite!
    ha det gott
    hälsar Eva

    SvaraRadera
  5. Superfina kort och en riktigt söt stämpel!

    Kul att du är tillbaks. :-)

    Kram.

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga kort du har gjort! Gillade hur du stämplat på ett vanligt anteckningsblock och sedan färglagt sparsamt... Snyggt!! Ska jag absolut prova att göra själv :-)
    /Pillan

    SvaraRadera
  7. Sååå fint kort å jättesöt stämpel! =)
    kram K.

    SvaraRadera
  8. jättefint kort!
    så kul att du stämplat på ett skrivpapper å bara färglagt ansiktet. finns tusen idéer som duktiga tjejer som du visar som jag vill prova!
    tack för samtalet idag!
    /helen
    Scrapfabriken

    SvaraRadera