torsdag 27 maj 2010

SVANAR

Idag visar jag hur jag har gjort mina svanar av dies och punchar.
Såg detta på en amerikansk blogg för några år sen och det tipset präntade jag direkt ner i min idébok:)

Ett bra hjälpmedel till detta är en Jewel Picker. Toppen på stickan har en klibbig yta och passar perfekt för att hämta upp små delar som ska limmas. Finns hos Prickiform.

Svanens fjädrar är blomblanden från en die (Quikutz)

Kroppen är detta hjärta (Quikutz)

Näbbarna är delar av stjärnan och ansiktena är detta hjärta.

Så här ser alla delar ut. Hjärtat har jag klipp på mitten och näbbarna har jag klippt av från stjärnan. En punchad cirkel är basen.

Limma hjärtat på cirkeln.

Limma det ituklippta lilla hjärtat som ansikten.
Näbbarna limmas enl bild.

Fjädrarna monteras på nederkanten av hjärtat.

Här är svanarna färdiga.

Jag har använt svanarna till ett bröllopskort.
Prickiforms Bröllopsstämpel passar utmärkt till detta kort.
//Tesa

4 kommentarer:

  1. Smart, och så fint det blev sen då!!!

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt det blev, jättesnyggt!!! <3

    SvaraRadera
  3. Så fiffinurligt!!
    Det går verkligen göra allt med de olika puncharna och diesen:O))

    SvaraRadera